Systemy CRM są coraz częściej stosowane przez niemal każdą branżę. Usprawniają pracę przedsiębiorstwa, pomagają w zarządzaniu przepływami i pozwalają przeprowadzać dokładne analizy. Czym jest CRM i dlaczego warto zastosować go w swojej firmie?
Systemy CRM
CRM jest systemem, a właściwie środowiskiem łączącym ze sobą wiele systemów. Pozwala na połączenie ze sobą wielu różnych systemów (na przykład dla różnych działów firmy). Wszyscy pracownicy mają dzięki temu wgląd w niezbędne dane. Te są z kolei na bieżąco aktualizowane i służą całej firmie.
System CRM zazwyczaj składa się z modułów, które pozwalają na zarządzanie:
- magazynem;
- dostawami i logistyką;
- pracownikami (czasem pracy, itp.);
- obsługą klienta;
- księgowością;
- analityką;
- produkcją;
- sprzedażą np. w sklepie internetowym;
- i inne, w zależności od firmy.
Dobrze wdrożony system CRM szybko zwraca się, ponieważ pozwala zwielokrotnić zyski przedsiębiorstwa.
Jak CRM pomaga zarabiać firmie?
Systemy CRM wspierają firmę na wielu polach. Dzięki zbieraniu danych i łączeniu ich we wspólne bazy danych, można łatwo wyciągać wnioski i analizować działanie przedsiębiorstwa.
Dzięki systemowi CRM informacja o błędnej dostawie może szybko być przekazana od działu wsparcia, przez osoby zarządzające, aż do magazynu. Księgowość szybko zobaczy zmiany i wprowadzi niezbędne korekty w fakturze. Ten przykład pokazuje, że system CRM może zaoszczędzić nie tylko wiele czasu, ale też znacznie usprawnić działanie firmy.
Jaki system CRM wybrać dla swojej firmy?
Na rynku istnieje wiele systemów CRM. Niektóre wymagają uiszczenia jednorazowej opłaty – zakupu licencji. W wielu przypadkach można natomiast wybrać opłatę abonamentową.
Wybierając konkretny model systemu zarządzania firmą CRM warto wybierać spośród sprawdzonych rozwiązań. Najlepiej aby CRM spełniał wszystkie aktualne wymagania firmy. Musi być jednocześnie rozwojowy, aby w razie potrzeby dodać kolejny moduł obsługujący nowe potrzeby firmy. Trzeba też zapewnić sobie możliwość obsługi ze strony producenta systemu. Pomoże w integracji CRM-a z istniejącymi już systemami, a także pomoże w razie ewentualnej awarii. Wiele systemów CRM daje także możliwość wglądu do danych online, z dowolnego miejsca na świecie i z każdego urządzenia.