Uncategorized

Twoja firma, a social media – czy warto tam być?

Twoja firma, a social media – czy warto tam być?

Social media są dziś istotnym elementem życia wielu osób. Większość z nas jest w mediach społecznościowych prywatnie, z czego korzystają także firmy. Za pośrednictwem social mediów zdobywają nowych klientów i wzmacniają swoją markę. Jak social media mogą pomóc w prowadzeniu biznesu?

Dlaczego warto być w social mediach?

Dziś niemal wszystkie firmy są obecne w social mediach. Niezależnie od wybranego medium (choć można na wszystkich), obecność w mediach społecznościowych przynosi sporo korzyści. Przede wszystkim jest to miejsce, gdzie można przedstawić swoją ofertę. Pozwala na nieco luźniejsze podejście, niż w przypadku firmowej strony www lub kontaktu biznesowego.

Social media są także miejscem, gdzie można szybko poznać opinie swoich klientów i fanów marki. Regularne przeglądanie komentarzy, a także kontakt z fanami pozwoli szybko dowiedzieć się o ewentualnych nieprawidłowościach. Dzięki temu poznamy także oczekiwania swoich klientów.

Social media – jakie wybrać?

Obecnie jest kilka globalnych serwisów społecznościowych. Nalezą do nich:

  • Facebook;
  • LinkedIn;
  • Instagram;
  • YouTube;
  • Twitter;
  • Tik Tok.

Każdy z nich ma swoje wady i zalety. Najwięcej firm decyduje się na korzystanie z Facebooka i LinkedIn. Czy to oznacza, że Twoja firma także musi tam być? I tak, i nie. Z jednej strony warto być tam, gdzie jest konkurencja. Z drugiej strony można wybrać podążanie nieutartymi ścieżkami i pojawić się w miejscach, które jeszcze czekają na zagospodarowanie.

Jakie firmy powinny pojawić się w social mediach?

Właściwie nie ma branży, która powinna unikać social mediów. To świetny sposób na kontakt ze swoimi klientami. Media społecznościowe dają wiele możliwości wszystkim firmom. Pozwalają na bardzo proste publikowanie treści, błyskawiczny kontakt z fanami, a także intuicyjną obsługę kampanii reklamowych.

Jeżeli w firmie nie ma osób, które czują się mocne w social mediach, warto skorzystać z pomocy specjalisty. Może być nim freelancer specjalizujący się w obsłudze mediów społecznościowych lub agencja marketingowa. Wszystkie agencje posiadają w swojej ofercie prowadzenie kanałów social media.

Poznaj znaczenie nowych technologii na podstawie Facebooka.