KomputeryRoboty

Sztuczna inteligencja w życiu codziennym

Sztuczna inteligencja w życiu codziennym

Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że sztuczna inteligencja na dobre weszła już do życia codziennego. Każdy z nas ma z nią styczność każdego dnia. Sztuczna inteligencja nie jest jednak robotem, który w przyszłości podbije świat. To algorytm, który stale się uczy i dba o wygodę swojego użytkownika.

Co to jest sztuczna inteligencja?

O urządzeniach elektronicznych możemy powiedzieć, że mają sztuczną inteligentne, gdy są w stanie podejmować decyzje. Nie chodzi jednak o zaprogramowanie działania wykonywane w oparciu o pewne dane. Sztuczna inteligencja pozwala działać nawet w momencie, kiedy dana sytuacja jest nietypowa, a urządzenie nie posiada kompletu danych.

Sztuczna inteligencja wykorzystuje uczenie maszynowe. Algorytm wyłapuje sytuacje, w których dobrze lub źle reaguje na dostarczone dane. Dzięki analizie zachowania użytkownika potrafi więc coraz lepiej reagować na komendy.

Gdzie zastosowana jest sztuczna inteligencja?

Każdy z nas na co dzień ma kontakt ze sztuczną inteligencją. Inteligentne urządzenie nosimy w kieszeni  – jest nim nasz smartfon. To inteligentne algorytmy oprogramowania pozwalają między innymi na:

  • obsługę głosową;
  • wyznaczanie trasy nawigacji;
  • poprawę jakości zdjęć dla zastanych warunków;
  • sugestie, jakie aplikacje lub strony www mogą nas zainteresować.
  • i wiele innych.

Wygoda użytkownika nie jest jednak głównym celem tworzenia algorytmów sztucznej inteligencji.

Wykorzystanie AI przez duże firmy

Dziś najważniejszym powodem stosowania zaawansowanych algorytmów uczenia maszynowego jest zbieranie danych o ludziach. Dzięki temu algorytm jest w stanie pokazywać profilowane reklamy. W znacznym stopniu zwiększa to chęć osoby na dokonanie zakupu. Sztuczna, ale jakże przydatna  osobowość algorytmu ma więc bezpośredni wpływ na przychody firmy.

Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego widzisz reklamę produktu, o którym przed chwilą z kimś rozmawiałeś – to najlepszy przykład na działanie sztucznej inteligencji. Polega na wyłapaniu poszczególnych słów, ocenie potrzeb klienta i pokazaniu mu konkretnej reklamy.

Zobacz artykuł o tym, jak hakerzy wykorzystują sztuczną inteligencję.